Scroll to top

E-mail marketing


Je omzet verhogen met e-mail marketing? Dat kan! Met een doordachte aanpak bouw je aan meer traffic naar je website of webshop en realiseer je meer herhaalbezoeken.

E-mail is still rocking it...

E-mail een achterhaald medium? Uit de praktijk blijkt dat juist het omgekeerde waar is. Het is nog steeds een zeer belangrijk middel in de marketingmix. Je creëert er traffic mee naar je website, stimuleert gewenst gedrag en creëert herhaalbezoeken. En ook de ROI van e-mail is nog steeds zeer interessant (Volgens Salesforce was de ROI van e-mail in 2018 3.8%. Voor iedere euro haal je er dus 38 euro uit). Het is dus zonde als je dit middel niet inzet. De manier waarop je dit doet, bepaalt wel in hoeverre e-mail marketing voor je werkt of niet.

Groeien met e-mail marketing

Er zijn verschillende manieren om je omzet te verhogen met e-mail marketing. Ik kan je helpen een aanpak te formuleren waarmee je aan de slag kunt. Uiteraard kan ik dit ook voor je uitvoeren om ervoor te zorgen dat email verankerd wordt in je marketing activiteiten. Er zijn diverse gratis en betaalde e-mail tools waarmee je dit kunt doen en waarmee je het succes van je activiteiten meetbaar maakt. De meest bekende programma’s zijn bijvoorbeeld Mailchimp of het Nederlandse Spotler/Mailplus.

Neem privacy serieus

Database marketing is een essentieel onderdeel van e-mail marketing. Het is hierin belangrijk goed op de hoogte te zijn van de AVG/privacy wetgeving, willen jouw mails niet als spam aangemerkt worden. Ik kan je hierin goed adviseren en eventueel ervoor zorgen dat de verschillende processen (denk aan het aanmelden en afmelden op je nieuwsbrieven) ingericht zijn volgens de geldende richtlijnen.