Zonder content geen marketing
Marketing is tegenwoordig veel meer dan alleen adverteren. Adverteren is zeker een onderdeel van je marketingmix, maar content vormt tegenwoordig de basis van de moderne marketing. Content is overal. Denk aan blogs, video’s, whitepapers en meer. Sterker nog, content is de enige constante factor in je marketingmix. Zonder content geen marketing. In het boek ‘Content! Zuurstof voor je klanten’ geeft Antal de Waij naar mijn mening een mooie complete definitie van contentmarketing:
‘Contentmarketing is een consistente meetbare marktbenadering die de juiste informatie, op het juiste moment, op de juiste plaats, in de juiste vorm aan de juiste klant presenteert, met als doel een winstgevende klantrelatie te realiseren.’
Staat jouw klant echt centraal?
Om aan contentmarketing te kunnen doen, is het belangrijk dat je goed weet wie je bent, voor wie je er bent en wat je verhaal is. Maar dat niet alleen. Het is belangrijk je te verdiepen in je (potentiële) klanten. Welke thema’s en informatiebehoeften spelen er tijdens de verschillende fases van de klantreis? Hoe speel je hierop in met jouw verhaal, expertise en oplossingen? Hoe zet jij je klant echt centraal? De antwoorden op deze vragen leg je vast in een content strategie. Dit wordt de basis van al je marketingcommunicatie. De rode draad als het ware.
Start vandaag nog met eigen content
Het uitvoeren van een contentstrategie kan een aardige uitdaging zijn. Het heeft focus nodig. Ik kan je helpen met de planning en productie van je content. Ik schrijf je blogs en artikelen en waar nodig zoek ik de samenwerking met andere experts. Denk aan designers en videografen. Nog geen strategie? Dan maak ik deze voor je en zorg ik voor een gedegen plan van aanpak waar je mee vooruit kunt.