Scroll to top

Blog

Zo vond ik de perfecte bedrijfsnaam

Als je besluit om voor jezelf te beginnen, komen er wel 1000 vragen op je af. Eén van die vragen is natuurlijk: ‘hoe gaat mijn bedrijf heten?’ Veel freelancers en zzp’ers kiezen ervoor om hun eigen naam in hun bedrijfsnaam te verwerken. En hoewel ik veel van mijn man Olaf Stok houd, vond ik mijn aangenomen achternaam niet echt ‘brand material’. Maar wat dan wel?

Geniale ingeving

Ik wilde iets anders. Iets creatiefs. Uiteraard deed ik onderzoek naar de do’s en don’ts bij het verzinnen van een bedrijfsnaam. Hield ik in mijn telefoon een lijst bij van mogelijke namen. Een lijst die met name ’s nachts werd aangevuld met diverse geniale ingevingen. Althans, dat dacht ik op dat moment. Want echt hoor, bijna alles is al een keer bedacht door iemand anders. Geloof me (of anders in ieder geval Google).

Dichtbij huis

Uiteindelijk vond ik mijn bedrijfsnaam dichtbij huis. Letterlijk. Want mijn nieuwe werkplek, ons huis dus, grenst direct aan de kade en het water. Vlak bij de binnenstad van IJsselstein. Een plek waar ik me superfijn voel, die me inspireert en waar het in de zomer iedere dag wel vakantie lijkt. Kade32 Marketing dus! Dé perfecte naam voor mijn bedrijf.

Diepere betekenis

Het leuke is ook nog dat de naam niet alleen stoer is, maar ook een diepere betekenis heeft die aansluit bij mijn vakgebied. De betonnen kade staat in mijn ogen voor een stevige basis. In marketing kun je dit vergelijken met de missie/visie en merkwaarden van een bedrijf. Het verhaal achter je bedrijf, wie je wilt zijn en wat je wilt bereiken. Daarnaast heb je het speelveld waarin je je als organisatie bevindt: de veranderende markt ofwel het organische water. Dit leidt een eigen leven en kun je maar tot op zekere hoogte beïnvloeden. Je hebt veel meer invloed op je eigen rol. Je wilt toch ook in een veranderende en soms onvoorspelbare markt relevant blijven en blijven groeien? Dan moet je in mijn ogen vooruit blijven kijken. Buiten je comfort zone treden. Mee blijven bewegen zonder de kade uit het oog te verliezen. Hét speelveld van Digital Marketing en dus van Kade32 Marketing.

Wat Kade32 Marketing doet

Met mijn bedrijf help ik het midden- en kleinbedrijf graag om hun marketing in deze digitale maatschappij vorm te geven. Door bijvoorbeeld de website (door) te ontwikkelen en te optimaliseren. Of relevante content te produceren en verspreiden via diverse kanalen zoals social media en email (ja, nog steeds één van de belangrijkste marketingkanalen!). Maar ook door bijvoorbeeld sales-, marketing- en serviceprocessen efficiënter te maken door deze (deels) te digitaliseren. Kortom, mocht jouw bedrijf wel wat digitale marketingsupport of -advies kunnen gebruiken, neem dan vooral contact met me op. Ik kom graag een keer bij je langs om over jouw digitale uitdagingen te praten.

Tot zover het verhaal achter mijn bedrijfsnaam. Heb jij ook een eigen bedrijf en een leuk verhaal bij je bedrijfsnaam? Deel ‘m dan vooral in de comments!