Marloes Stok - van den Berg
Jouw Freelance Digital Marketeer in de Regio Utrecht
Slimme meid
‘Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid.’
Ken je deze bekende campagneslogan uit eind jaren 80 nog? Dat was precies de periode dat ik naar het VWO ging. Leren vond ik leuk, maar hoe lastig vond ik het dat ik eigenlijk niet goed wist wat ik wilde. Fysiotherapie, diergeneeskunde, zomaar een greep uit de vervolgopleidingen die ik interessant vond. Dus met mijn ouders naar de open dagen op De Uithof in Utrecht. Die vonden het fantastisch. Mij viel het toch tegen. Als toekomstig fysiotherapeut de hele dag in je onderbroek rondlopen en oefenen op medestudenten leek me echt het ergste wat er bestond. En bij diergeneeskunde kwam ik erachter dat paarden en koeien toch wel erg groot zijn. Tel daarbij op dat ik echt niks van Natuurkunde bakte (aannames doen is niet mijn ding).
Werken en leren
Maar wat dan wel? Uiteindelijk heb ik 3 volle maanden Communicatie gestudeerd. En was doodongelukkig. Ik was alles behalve een typische student. Ik wilde niet lummelen. Ik wilde werken en geld verdienen. Het volwassen leven in. Dus dat ging ik doen. Werken en leren vond ik een mooie combinatie. HBO Personeel & Arbeid in combinatie met werken op personeelszaken en later in de personeelsbemiddeling. Daarna Post HBO Hogere Bedrijfskunde in combinatie met Communicatie. Vervolgens heb ik ruim 10 jaar gewerkt als Marketeer. Met eigenlijk toen al een voorliefde voor Online. Eind 2019 heb mijn kennis verzegeld met het Expert diploma Online Marketeer bij Beeckestijn Business School. Met dit diploma mag ik mij een Registrered Digital Marketeer noemen en heb ik mijn Google certificaten behaald.
Digitale transitie
Rond deze tijd heb ik ook besloten voor mezelf te gaan beginnen en Kade32 Marketing op te richten. Veel MKB bedrijven worstelen namelijk nog steeds met het centraal stellen van hun klanten en de transitie naar digitaal. Met Kade32 Marketing help ik ze graag hun marketing in deze digitale maatschappij vorm te geven. Door bijvoorbeeld hun website (door) te ontwikkelen en te optimaliseren. Of te helpen met hun contentmarketing strategie en kanalen zoals social media en email beter in te zetten. Maar ook door bijvoorbeeld sales-, marketing- en serviceprocessen efficiënter in te richten.
Oog voor detail
Mijn aanpak kenmerkt zich door een hands-on instelling. Maar, ik ga daarbij wel altijd planmatig te werk. Verder ben ik erg visueel ingesteld, nogal van de details en stel ik vaak ‘waarom’ vragen. Kwaliteit vind ik zeer belangrijk. Hierbij vergeet ik overigens het sociale aspect niet, ik ben vrij makkelijk in de omgang dus maak snel onderdeel uit van een team. Kortom, kan jouw bedrijf wel wat digitale marketingsupport of -advies kunnen gebruiken, neem dan vooral contact met me op. Ik praat graag een keer met je over jouw digitale uitdagingen.